Tacolördag..

Jodå, det blev tacos ikväll. Tacos på veganfärs, vilket inte alls smakar så tokigt. Är ju förvisso kryddorna och såsen som ger mest smak, så det är väl kanske inte så konstigt. Ska ju äta mindre rött kött enligt expertisen så… Man har fått vänja sig även om det fuskas ibland. 🙂 Jag använder oftast denna veganfärs, finns ju inte så jäkla mycket att välja på här på hemmaplan vad det gäller veganprylar, brukar passa på att bunkra lite när jag är i Birsta och kan besöka Willys eller ICA-Maxi.

Lyxade till det med en svagöl till maten ikväll.

Sen satt man fast i TV-fåtöljen med paltkoma DeLuxe, men det var det värt. 🙂

Simons födelsedag idag..

Ja, som vanligt är han ute och kör lastbil, får fira med en tårtbit imorgon istället.
Har väl inte gjort något speciellt idag mer än möjligen provat att göra tacos på vegofärsen dom har på Coop i Fränsta.

Lite ”knöligare” än köttfärs, men helt klart användbar och utan någon konstig smak eller någon annan irriterande skillnad i mina ögon. Stekte på den som vanlig färs och blandade i lite vatten och tacokrydda, med lite majs, gurka, ost och tacosås i tortillabröd smakade det precis som vanlig tacos. Som vanligt med ostkryddade nachochips och sen var det bara att hugga in.