Stuvade makaroner och ugnsstekta laxbitar, kan det vara något?
Jodå, det gick fint, smakerna blandade sig riktigt bra må jag säga, och man måste ju prova för att bli varse. 😛

Stuvade makaroner och ugnsstekta laxbitar, kan det vara något?
Jodå, det gick fint, smakerna blandade sig riktigt bra må jag säga, och man måste ju prova för att bli varse. 😛

Idag har jag, Lilith och Jenny hälsat på Pappa/Farfar på Lindgården i Stan.
Han var inte i så bra form, låg till sängs och sov när vi kom dit vid 13.00 och hade inte klivit upp och ätit vare sig frukost eller lunch vad vi kunde förstå.
Nåväl, han kom så småningom på benen och satt sig vid köksbordet där det nalkades kokkaffe, paj och vaniljsås som Jenny fixat till,


Lånade toaletten där och blev lite full i skratt av den tydlighet man visade prov på. 🙂

Det blev inget kortspel denna gång, Pappa hade värk i höften och var lite virrig så det var liksom inte att tänka på. Men han var iaf uppe och fikade med oss och hade trots värken sin humor i behåll om än lite mer sparsamt.

Hittade en bild från 2021 på mig och Pappa när vi tillsammans med Jenny besökte Haverö Hembygdsgård under Haveröveckorna 2021, då var han i lite bättre form än nu.


Japp, ett tämligen nytillkommet påfund som jag aldrig reflekterat så mycket över, det var ju svenska flaggans dag tidigare vilket inte heller bekommit mig. Det enda ”firandet” av 6 juni jag kan minnas att jag deltagit i var väl på I 21 i Sollefteå under lumpartiden när jag som ordonnans i kasernvakten hissade 3 extra flaggor extra vid soluppgången under reveljen, normalt var det bara en flagga/vimpel på kanslitaket som man firande varje morgon.
Började iaf dagen som sedvanligt (Som alla dagar btw) med kaffe och macka, och såg ingen anledning att ändra det konceptet.

En kille i blå skjorta (Moderat eller liberal?) tycktes ha glömt bort att nationaldagen varit en helgdag sedan 2005. 😉

Jaja, jag ska väl bjuda till jag också så här på nationaldagen, dock bara med hjälp av ChatGPT vilket är en kul grej. 🙂
Grattis Sverige.
