Mors dag idag..

Jodå, Mor skall firas och så gjordes idag. Åkte in till Fränsta för att köpa några bakelser eftersom jag antog att det inte fanns några tårtor eller så kvar, men som född med matjord i byxfickorna så fanns det några såna där stubbar/smörgåstårtor kvar inne på Coop. Högg en sån och åkte över till Mor som fixat middag.

Kokpärer och fläskytterfilé som blivit både stekt och kokt, gräddsås, och ett gäng grönsaker, en riktig söndagsmiddag på Mors dag minsann.

Efter maten blev det lite skvaller innan kaffet och smörgåstårtan. 😛

En rejäl bit blev det och sedan en till så den inte skulle bli förstörd.


Morsdag idag..

Japp, naturligtvis blev det ett besök hos Mor idag på Morsdag, kaffe med tårta och senare en söndagsmiddag som inte skämdes för sig.

Tårtan var en sån där fryst sak från Frödinge, lite snålt av dom att inte klä hela tårtan med marsipan kan jag tycka. 🙂 Så här såg den ut när den togs ur förpackningen.

Skitsamma, den var god ändå, blev mer än en bit kan jag erkänna.


Ett tag efter kaffedrickat så bjöds det på söndagsmiddag, potatisgratäng och Mammas grytstekta fläskytterfilé, kanongott.

Slut på meddelandet.