Om Christer Gunnarsson

En 60-årig gube som väl är ganska vanlig, här skriver jag om lite av varje, min vardag, politiska funderingar och annat som faller mig in för tillfället. Det är väl mest ett sätt för mig att kunna gå tillbaks och se var och när en del saker inträffat.

Full snurr igen..

Noterade när jag var till Fränsta idag att vindkraftverken har startats upp igen efter ett stillestånd sen slutet av maj, det har visst varit nån påbyggnad eller upprustning av elnätet så man har haft dom avstängda några veckor. Mäktiga byggnationer det där, jag kan inte låta bli att imponeras av storleken på dom, och av dom som jobbar längst upp när man sätter upp dom. :-O


Sen märks det ju så snart dom är igång, kWh-priset har varit väldigt lågt hela det senaste dygnet, iaf hos Fyrfasen.

En bra och miljövänlig energikälla tycker jag.

Annandag midsommar.. :-)

Söndag och egentligen slut på midsommar, men lite helg är det ju fortfarande med söndag och rött i almanackan. Och av den anledningen tyckte jag att en Rom å Cola skulle sitta fint när jag fann en Pepsi i kylen och visste att det fanns en skvätt Don Papa i förrådet. 🙂 Visst, det är lite ovårdat att späda ut så fin Rom, men vad gör man när man blir sugen på en Rom å Cola och bara har Don Papa hemma.

Tänkte att det var ett tag sen jag la upp nån selfie här på bloggen, så här kommer en.


Hittade en ”selfie” på vår statsminister ute på Facebook som jag fann väldigt lustig och träffande.


Som kanske bekant har jag inga högre tankar om styret i Sverige. men man ska ju inte vara långsint.

Midsommardagen 2026..

Midsommardagen bjöd inte direkt på bättre väder, bara varmare. Mulet som fasen var det i morse, såg ut att kunna bli rejält fulväder. Ja dom hade ju lovat rejält åskoväder idag vilket fes av ganska rejält innan det nådde Ljungaverk, men visst, det mullrade och blixtrade i 2 omgångar vad jag kunde höra.

Om inte molnen gav en vink om att det var åska på gång så gjorde värmen det, typ +27 redan vid 11.30 på morgonen.

Inte mycket till firande idag, men klämde 2 burgare till middag på solo kvist. Provade några Sibyllaburgare som dom börjat ha på Coop i Fränsta, helt ok tycker jag.

Avslutade dagen med att kvällsfika hos Mor med medhavda bullar från Coop i Fränsta. Ja dom var minst lika goda som dom såg ut. 😛