Midsommardagen 2026..

Midsommardagen bjöd inte direkt på bättre väder, bara varmare. Mulet som fasen var det i morse, såg ut att kunna bli rejält fulväder. Ja dom hade ju lovat rejält åskoväder idag vilket fes av ganska rejält innan det nådde Ljungaverk, men visst, det mullrade och blixtrade i 2 omgångar vad jag kunde höra.

Om inte molnen gav en vink om att det var åska på gång så gjorde värmen det, typ +27 redan vid 11.30 på morgonen.

Inte mycket till firande idag, men klämde 2 burgare till middag på solo kvist. Provade några Sibyllaburgare som dom börjat ha på Coop i Fränsta, helt ok tycker jag.

Avslutade dagen med att kvällsfika hos Mor med medhavda bullar från Coop i Fränsta. Ja dom var minst lika goda som dom såg ut. 😛

Nachonaldagen igår..


Japp, ett tämligen nytillkommet påfund som jag aldrig reflekterat så mycket över, det var ju svenska flaggans dag tidigare vilket inte heller bekommit mig. Det enda ”firandet” av 6 juni jag kan minnas att jag deltagit i var väl på I 21 i Sollefteå under lumpartiden när jag som ordonnans i kasernvakten hissade 3 extra flaggor extra vid soluppgången under reveljen, normalt var det bara en flagga/vimpel på kanslitaket som man firande varje morgon.

Började iaf dagen som sedvanligt (Som alla dagar btw) med kaffe och macka, och såg ingen anledning att ändra det konceptet.


En kille i blå skjorta (Moderat eller liberal?) tycktes ha glömt bort att nationaldagen varit en helgdag sedan 2005. 😉

Jaja, jag ska väl bjuda till jag också så här på nationaldagen, dock bara med hjälp av ChatGPT vilket är en kul grej. 🙂
Grattis Sverige.