Full snurr igen..

Noterade när jag var till Fränsta idag att vindkraftverken har startats upp igen efter ett stillestånd sen slutet av maj, det har visst varit nån påbyggnad eller upprustning av elnätet så man har haft dom avstängda några veckor. Mäktiga byggnationer det där, jag kan inte låta bli att imponeras av storleken på dom, och av dom som jobbar längst upp när man sätter upp dom. :-O


Sen märks det ju så snart dom är igång, kWh-priset har varit väldigt lågt hela det senaste dygnet, iaf hos Fyrfasen.

En bra och miljövänlig energikälla tycker jag.

SD, inte som andra partier..

Ja jag vet inte riktigt vad man ska skriva om detta lågvattenmärke till parti, dumparna från deras Facebooksida säger väl det mesta..

De 2 nedre dumparna är från en film på deras Facebooksida som hittas här: https://www.facebook.com/reel/1021827610271619/?app=fbl

Otroligt lågt måste jag säga, och detta är alltså SD Ånges officiella Facebooksida. Ett parti som har 6 representanter i Ånges Kommunfullmäktige, har kan någon vilja ha en sådan representant i kommunens högsta beslutande församling? Något att tänka på vid valet i höst, hur anständigt vill man ha det i kommunhuset?