Gårdagen sög, på fler än ett sätt..

Skulle käka pärbullar igår. Jo, jag vet, det är mycket stärkelse i potatis och är således obra när man har diabetes och är tjock, men det är ju så gott och jag hade köpt sockerfri lingonsylt (trodde jag). Tanken var att då blir det iaf mindre obra. :-/

Bullade upp en skaplig portion.

Efter första tuggan så kändes det fel, sylten smakade liksom som vanligt mer eller mindre, söt var den iaf. Kikade närmare på burken och innehållsförteckningen och konstaterade raskt att ”rårörd” är inte synonymt med sockerfritt. 🙁 Undrar hur jag tänkte när jag tog burken från hyllan. Är ju närmare 50% socker i den.

Senare på dagen åkte jag till Fränsta för att handla lite, blev stoppad av polis och fick lite extra utgifter. 🙁

Fick mail om ett nytt meddelande hos Kivra i morse. Kan väl tillägga att detta är min första ”fortkörningsbot”, och då har jag haft körkort i 42 år om jag räknat rätt. Så någon återfallsförbrytare är man knappast.

2000:- känns överdrivet faktiskt, men men.

Biltvätt igår..

Ja, tänkte att jag skulle lyxa till det med en biltvätt i tvättautomaten dom har i Fränsta på Gulf, den var ju så skitig sen jag åkte över skogen mellan Hassela och Stöde sist så.. Vill minnas att billigaste programmet går på 120:- så det kunde det ju vara värt.

När jag kom på plats så stod Kim bakom disken, jag förklarade mitt ärende och han frågade vilket program jag ville ha. Jag skämtade till det lite att jag ville ha det absolut billigaste och att jag ville ha max rabatt på det.
Tror inte riktigt han förstod att jag skämtade, så han undrade om jag hade sånt där stämpelkort som var fullt ifyllt.
Var tvungen att kolla i börsen, visste att jag fått nått sånt tidigare, det fanns däremot 2 st stämpelkort där. 🙂 Ett med 4 stämplar och ett med 3, så jag fisk mig en gratistvätt och ett nytt stämpelkort med 1 stämpel på. Rackarns trevligt gjort av honom tycker jag, en bra mack med trevlig personal, synd att man inte nyttjar deras tjänster mer än man gör. Jaja, jag fick bilen ren inför stadsresan imorgon vilket var mer än lämpligt. 🙂

Projektet igång igen..

Har nu efter några år kommit på att jag ska sparka igång och försöka göra något av min ”turistsajt” som jag började med våren 2016. Jag började med den i hopp om att locka nån turist extra hit till byn inför fjärde upplagan av Ljungarocken som vi väl alla trodde skulle äga rum 2017. Man körde den ju 2011, 2013 och 2015, så de flesta förväntade sig nog att det skulle ”rockas” 2017 och vartannat år framledes.
Det har dock diskuterats om en fortsättning på Ljunganrocken och ev. köra en hel vecka, men just nu ligger det nog i träda. ”Drömmen om en comeback för Ljungarocken lever: ”Vi har träffats”
Vi får hålla tummarna helt enkelt. 🙂

Nu blev det tyvärr ingen Ljungarock varken 2017 eller 2019, så intresset att gå vidare och göra något av domänen var ju inte precis på topp. Men arbetslöshet sedan mitten av mars och tråkiga dagar har gjort att jag börjat ta tag i sidan så smått. Sidan finns på www.ljungaverk.info och ser ut lite så här:

Ett av motiven i den dynamiska headern på sidan är Stiftelsehusen, kända från popgruppen Stiftelsens första album. I skrivande stund når du den både via www.ljungaverk.info och www.ljungaverk.se

Sidan byggs upp allt eftersom och det saknas en del text och även bilder på en del sidor, men det är på G.
Har du någon verksamhet eller förslag på ställen verksamheter som inte finns med på sidan? Maila mej gärna tips på ljungaverk(a)gunnarsson.biz
De enda förbehållen är att verksamheten i fråga har någon koppling till turism och att det är benäget mellan typ Borgsjö/Erikslund och Fränsta.
Tjänsten är än så länge gratis och admin avgör enväldigt vad som kommer att visas där.