Oraklet hetsar sina anhängare..

Folkvald (Kommunfullmäktige Sundsvall/Landstinget V-Norrland) sprider lögner genom att dela facebookinlägg där det insinueras att invandrade terrorister går bärsärkagång på polisens fordon nyligen där det egentligen handlar om Svenska huliganer som på ett korkat sätt protesterar mot en tennismatch i Davis Cup i Malmö 2009. Anmärkningsvärt är väl att hon sprider detta på både den ”privata” Facebookprofilen och den ”Politiska”.

Att Vallsten senare upptäcker att informationen i inlägget inte stämmer med vad hon vill få det till men ändå låter inlägget vara kvar plus att hon låter fårskocken som följer henne skriva massor av hatiska kommentarer kan inte ses som annat än ett kvitto på att hon primärt trivs med att sprida lögner och piska upp stämning mot invandrare på typiskt SD-maneér.

Lite om händelsen i Sveriges Radio: ”Davis Cup-match mot Israel utan publik”

Sydsvenskan: ”Reepalu: Matchen borde stoppas”

Händelsen omnämns också inte helt oväntat på Wikipedia: ”Protesterna i Malmö 2009

Slutligen filmen som Rouza Maria Ibrahim använt för sitt fabricerande av ”nyhet”.

nyheter som skulle aldrig publiceras i vår sjuka mediastår det i inlägget som vårt Orakel i Viskan sprider, som synes i vanlig ordning skitsnack och det motbevisas bl.a i länkarna jag lagt in här ovanför..

hur ska polisen skydda oss mot terroristerna när de har inga medel eller regler som hjälper de ..mesig regering + feg lagbok sluta anklaga polisen de följer bara fega lagen de är tränade för svenska brott men inte isis brottslingar eller islamister som Löfven släppte in i landet …vi är i fara om inte regeringen ändrar lagboken.
För att friska upp minnet på Oraklet och andra som delat inlägget och bara använder huvudet för att ha hatt och/eller frisyr på så tillträdde Löfven som partiledare 2012 och som statsminister 2014 vilket för vanligt folk vid handen ger att han knappast har något som helst med kravallerna om Davis Cup i Malmö 2009 att göra.

Bowlade förra helgen..

Bättre sent än aldrig sägs det, och med tanke på den lågfrekventa uppdateringen på denna blogg så är det väl bra om det kommer upp något alls. 😉
Hur som haver tyckte jag av olika anledningar att det behövde hända något kul, så jag tog med ”ungdomarna” (Sonen Zakarias och hans fjälla Amanda.) till stora staden Sundsvall förra lördagen för lite god mat och motionerande i form av bowling på Enjoy i Birsta.

Tanken var först att shoppa lite i Birsta, sen Bowling och avslutningsvis käka på Chaow Praya River inne i Sundsvall.
Nu sket det sej ganska omgående då det först och främst var fullbokat på Enjoys Bowlinghall fram till 14.00, när vi då for in till stan för att käka visade det sej att Chaow Praya River öppnade först kl. 13.00 och vi var i farten redan vid 12.00.

Efter att ha kutat runt på stan och letat öppna matställen så såg jag en reklamskylt om Bite-Line West i Nacksta, for då dit och konstaterade att åtminstone dom hade öppet. 🙂

Nåväl, vi ramlade in på etablissemanget och fick oss en meny:

Som vanligt var dom snabba med att servera dryck, antar att tanken är att man skall hinna dricka upp medan man väntar så dom kan snuva en på slantar för en till läsk. 😉

Först tyckte jag det bara såg ut som det fanns pizza, men när man bläddrat lite så såg man att det var inte öl och whiskeyreklam på sidorna, det var bara bilder som skulle illustrerar det käcka Amerikanska konceptet. Jag och Amanda fastnade för en oxfile’ med en Jack Daniels-sås (Jack Daniels Big Steak). Jag tog en med potatisgratäng och sallad, Amanda en med pommes frites. Zacke nöjde sej med en egenkomponerad Pizza (The American Dream) med tjock botten.

Mycket mat fick man, och gott såg det ut:

Synintrycket föll väl lite när jag hällt över såsen och lassat över grönsakerna, men wtf. 🙂

Efter denna delikata måltid så blev det sen bowling i Birsta där besökarantalet hade minskat, blev inte så många bilder där, men här är en när Zacke är på G..

Amanda chillar lite och facebookar? mellan kasten. 🙂

Zacke kollar resultatet efter senaste kastet.

Jaja, vi satte nog inga rekord, men jag tror ungdomarna vann ”Best in show” när det gäller kreativiteten med frisyrer och klädsel iaf. 🙂
Kul hade jag iaf och jag tror nog ungdomarna tyckte det var en OK dag i Stan också.

Back-SM Sundsvall 2014..

Fränt. 🙂
Var på Back-SM på Södra Berget i Sundsvall idag, blev en hel del bilder vill jag lova även om jag inte lägger upp allihopa här och nu. Blev en ganska lång filmsnutt också efter att jag klippt ihop det mesta av vad jag hade på minneskortet. Tyvärr lite gråmulet och regn första halvan av tävlingarna, så det var väl inte den fartfest man väntat sej.

Ja, till en början så strövades det bara runt på vad man kanske kan kalla depåområdet? Åtminstone stod alla bilarna där när vi kom dit. 🙂

En S40 och en V40, inte så mycket volvo kvar under dom skalen iofs.

En cittra som gick ganska bra.

En BMW som hade rejäla problem med greppet på den våta asfalten första halvan av tävlingarna, greppade väl som undertecknads 745’a på blåis. 🙂

En riktigt fin Escort MK II parkerad bredvid en fin Corolla.

Nu sprang vi på en riktig pärla Ford Escort MK I(Denna Escort-modell tillverkades mellan 1968-1974 enligt wikipedia.)

Som av en händelse blev det en närbild av den också. 😀

Fanns ett par Golfar på plats också av olika modell, men gemensamt för dom var att dom gick jäkligt friskt. Här är väl den som var finast rent okulärt av dom.

Fanns ett par Volvo 142 med där också, det man lade märke till mest med dom var väl att dom åkte ganska brett i kurvorna. 🙂 (Snyggt med tallbarrsgarnering på huven 🙂 )

Två blå glänser på bilden, kanske samma årgång också, den ena var chaufför idag iaf. 🙂

Kikade under några huvar.

Skaplig fuggeanläggning, och ”billiga” mikuni var det också.. 😉

Dom bodde i en Volvo V40, eller iaf pekade karossen den vägen.

Escort MK II skäms ju inte heller för sej även om MK I är min favorit.

Se där är den blåe igen, nu i sällskap av 2 andra blå. 🙂

Mmmmm, tänk om man hade en massa pengar som bara låg till ingen nytta, en MK I med polkagrissmak. Fast hade jag haft denna skulle jag aldrig sälja den, kanske ägaren (Målar’n) känner likadant. 🙂

PV’n in action.

MK I tar fart i blötasfalten.

En 740 med bra drag. 🙂

I depåområdet kunde man förstås hitta denna, å vart ska väl sleva vara om inte i gryta? 🙂

Var och köpte en burgare och såg då denna på parkeringen, den tävlade inte i backen kan jag väl avslöja. 🙂

En del företag har nog namn som många funderar över om dom är möjliga. 🙂

Ja, det var väl vad jag hade på hjärtat ikväll, avslutar med ett ihopklipp av en massa filmsnuttar jag tog under tävlingen.

Tack Roger.
🙂