Midsommaraftonen 2026..

Ja, redan på morgonen var det midsommarväder, mulet och inte speciellt varmt ute, lite duggregn från och till. En blick mot himlen på morgonen gav detta:

Och termometern gjorde inte sommarfeelingen bättre, +13,5 :-/

Blöt bil:

Hur som haver så ”firades” midsommaraftonen hos Mor. Så mycket firande blev det kanske inte om man jämför med när man var ung, men god mat och prat över köksbordet blev det iaf.

Det bjöds på sill å ägg och senare pärgratäng och ugnsstekt lax, inte alls dumt. 😛

Framåt eftermiddagen sprack det iaf upp lite och solen visade sig en stund. Jag vet inte jag, men jag tycker det blir mindre och mindre märkvärdigt men midsommar och andra högtider, antar att det har att göra med att man lever ensam och blivit gammal och tråkig i sinnet. Ja ja, det får man ta, det är inte mycket annat att välja på. 🙂

Hälsat på Pappa..

Idag har jag, Lilith och Jenny hälsat på Pappa/Farfar på Lindgården i Stan.
Han var inte i så bra form, låg till sängs och sov när vi kom dit vid 13.00 och hade inte klivit upp och ätit vare sig frukost eller lunch vad vi kunde förstå.
Nåväl, han kom så småningom på benen och satt sig vid köksbordet där det nalkades kokkaffe, paj och vaniljsås som Jenny fixat till,

Lånade toaletten där och blev lite full i skratt av den tydlighet man visade prov på. 🙂

Det blev inget kortspel denna gång, Pappa hade värk i höften och var lite virrig så det var liksom inte att tänka på. Men han var iaf uppe och fikade med oss och hade trots värken sin humor i behåll om än lite mer sparsamt.

Hittade en bild från 2021 på mig och Pappa när vi tillsammans med Jenny besökte Haverö Hembygdsgård under Haveröveckorna 2021, då var han i lite bättre form än nu.