På vernissage..

Nej, inte riktigt, men på en utställning som hållit på nån vecka, vernissage är ju själva invigningen eller en förhandsvisning har jag lärt mig nyligen. 🙂
Varit på väg sen förra veckan, men då blev trippen till Ånge inställd så det fick bli idag torsdag istället enär jag ändå hade ärende till Ånge. Utställaren var Ina Beckman från Ånge och utställningen är i ett litet rum i Knuten mellan matstället Knutstation och Biblioteket. Ganska direkt när man kommer in från sidan där parkeringen är så stöter man på en miniatyr av den gamla järnvägsstationen som revs tidigt 90-tal (1992?).

Man skymtar en del av hennes tavlor bakom modellen, men jag knäppte kort på några som jag fastnade för.


Vill minnas att denna utställning gick under namnet ”IQ Fiskpinne” vilket väl var klämmigt. 🙂

Full snurr igen..

Noterade när jag var till Fränsta idag att vindkraftverken har startats upp igen efter ett stillestånd sen slutet av maj, det har visst varit nån påbyggnad eller upprustning av elnätet så man har haft dom avstängda några veckor. Mäktiga byggnationer det där, jag kan inte låta bli att imponeras av storleken på dom, och av dom som jobbar längst upp när man sätter upp dom. :-O


Sen märks det ju så snart dom är igång, kWh-priset har varit väldigt lågt hela det senaste dygnet, iaf hos Fyrfasen.

En bra och miljövänlig energikälla tycker jag.