Midsommardagen 2026..

Midsommardagen bjöd inte direkt på bättre väder, bara varmare. Mulet som fasen var det i morse, såg ut att kunna bli rejält fulväder. Ja dom hade ju lovat rejält åskoväder idag vilket fes av ganska rejält innan det nådde Ljungaverk, men visst, det mullrade och blixtrade i 2 omgångar vad jag kunde höra.

Om inte molnen gav en vink om att det var åska på gång så gjorde värmen det, typ +27 redan vid 11.30 på morgonen.

Inte mycket till firande idag, men klämde 2 burgare till middag på solo kvist. Provade några Sibyllaburgare som dom börjat ha på Coop i Fränsta, helt ok tycker jag.

Avslutade dagen med att kvällsfika hos Mor med medhavda bullar från Coop i Fränsta. Ja dom var minst lika goda som dom såg ut. 😛

Midsommaraftonen 2026..

Ja, redan på morgonen var det midsommarväder, mulet och inte speciellt varmt ute, lite duggregn från och till. En blick mot himlen på morgonen gav detta:

Och termometern gjorde inte sommarfeelingen bättre, +13,5 :-/

Blöt bil:

Hur som haver så ”firades” midsommaraftonen hos Mor. Så mycket firande blev det kanske inte om man jämför med när man var ung, men god mat och prat över köksbordet blev det iaf.

Det bjöds på sill å ägg och senare pärgratäng och ugnsstekt lax, inte alls dumt. 😛

Framåt eftermiddagen sprack det iaf upp lite och solen visade sig en stund. Jag vet inte jag, men jag tycker det blir mindre och mindre märkvärdigt men midsommar och andra högtider, antar att det har att göra med att man lever ensam och blivit gammal och tråkig i sinnet. Ja ja, det får man ta, det är inte mycket annat att välja på. 🙂