Full snurr igen..

Noterade när jag var till Fränsta idag att vindkraftverken har startats upp igen efter ett stillestånd sen slutet av maj, det har visst varit nån påbyggnad eller upprustning av elnätet så man har haft dom avstängda några veckor. Mäktiga byggnationer det där, jag kan inte låta bli att imponeras av storleken på dom, och av dom som jobbar längst upp när man sätter upp dom. :-O


Sen märks det ju så snart dom är igång, kWh-priset har varit väldigt lågt hela det senaste dygnet, iaf hos Fyrfasen.

En bra och miljövänlig energikälla tycker jag.

Annandag midsommar.. :-)

Söndag och egentligen slut på midsommar, men lite helg är det ju fortfarande med söndag och rött i almanackan. Och av den anledningen tyckte jag att en Rom å Cola skulle sitta fint när jag fann en Pepsi i kylen och visste att det fanns en skvätt Don Papa i förrådet. 🙂 Visst, det är lite ovårdat att späda ut så fin Rom, men vad gör man när man blir sugen på en Rom å Cola och bara har Don Papa hemma.

Tänkte att det var ett tag sen jag la upp nån selfie här på bloggen, så här kommer en.


Hittade en ”selfie” på vår statsminister ute på Facebook som jag fann väldigt lustig och träffande.


Som kanske bekant har jag inga högre tankar om styret i Sverige. men man ska ju inte vara långsint.